czwartek, 2 maja 2019

przeprowadzka


te wszystkie nowe produkty
choćby nie wiem jak
reklamowane
nie mają w sobie tak naprawdę
nic wartościowego
a chwytliwe medialne
opakowanie
nie zastąpi przecież tego
co winno być
w środku
 - rzucił Pierwszy
dźwigając karton opisany
"książki"

mówisz o gadżetach materialnych
czy raczej... intelektualnych?
 - zaśmiał się Drugi
niosąc kopię obrazu
"Martwa natura z wędzidłem"
(na szczęście bez beczki
z rodzynkami)

a może politycznych?
 - parsknął Pierwszy
stawiając z wysiłkiem karton
na nieco zakurzonym stole

Drugi pokiwał głową
ale nie wiadomo
co to kiwanie miałoby znaczyć
bo nie dodał przy tym
ani słowa

Trzeci zszedł z drabiny
i odłożył wiertarkę

myślicie że będzie tu pasował?
- zapytał patrząc na swoich
przyjaciół



12 komentarzy:

  1. Martwa natura, hmm... rzecz gustu, a od rodzynek w beczce chyba wolę jednak wino ;) Zerknęłam sobie do wiki i przyjrzałam owemu "dziełu" i chyba bym sobie takiego obrazu u siebie na ścianie nie powiesiła. Czyżby ukłon w stronę Z. Herberta?

    Dobrego tygodnia, Deepbreath! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tom szkiców Herberta pod tym samym tytułem, co obraz, rzeczywiście należy do jednych z moich ulubionych lektur :)
      A co do samego obrazu, to ciekawa sprawa, jeśli chodzi o jego interpretację - również ze względu na osobę autora tego dzieła...

      Dziękuję i wzajemnie, Lutano!

      Usuń
  2. No to są i gadające głowy i fotografia życia - powierzchowna czy głęboka jaźń?
    Wreszcie się udało tu dotrzeć (hm...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyślałem, że "gadające głowy" nie powinny zniknąć bez słowa wraz ze zniknięciem bloxa - może niech się trochę tutaj rozejrzą i zobaczą, czy to miejsce im się, powiedzmy... spodoba?
      Natomiast trafnie uznałaś ten wiersz za pewnego rodzaju "fotografię" - taką zatrzymaną w kadrze słów chwilę, w której niekoniecznie to, co jest ważne, jest wprost powiedziane...

      Dobrego dnia, Ninel!

      Usuń
  3. Mieszkanie od dewelopera to super opcja! Moim zdaniem nawet najlepsza. Ja skorzystałam z oferty dewelopera i kupiłam mieszkanie w Pruszcz Gdański Budynki są bardzo nowoczesne i pełne inteligentnych rozwiązań. Zawsze chciałam mieszkać w takim miejscu i cieszę się, że w końcu mi się udało znaleźć idealne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy komentarz... taki bardziej reklamowy chyba? ;)
      W każdym razie życzę udanego mieszkania :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa.
      Również pozdrawiam
      dv

      Usuń
  5. Piękny tekst o mojej branży <3

    OdpowiedzUsuń