wtorek, 31 grudnia 2019

jak to jest?


jak to jest:

gdy dzień wstaje nowy
nie możesz się obudzić
kiedy noc zapada
sen ci się gdzieś gubi

gdy chcesz coś powiedzieć
słów ci nagle brakuje
kiedy milczeć pragniesz
usta same mówią

gdy w przyszłość zerkasz
przeszłość cię nachodzi
kiedy myślisz o dzisiaj
pragniesz się odmłodzić

gdy spoglądasz w góry
morze ci się jawi
kiedy płomień rozpalasz
zaraz chcesz go gasić

więc powiedz mi proszę
bo naprawdę nie wiem
- jak to jest
w tym twoim świecie
że prócz tego wszystkiego
co już wymieniłem
jeszcze robisz i to
czego wręcz nie znosisz?

8 komentarzy:

  1. A jak to jest, że Święta się tak szybko kończą?
    … a przecież każdy dzień powinien być Świętem, bo:

    "Nic dwa razy się nie zdarza
    i nie zdarzy. Z tej przyczyny
    zrodziliśmy się bez wprawy
    i pomrzemy bez rutyny.

    Choćbyśmy uczniami byli
    najlepszymi w szkole świata,
    nie będziemy repetować
    żadnej zimy ani lata..."

    Chociaż... dziś na finiszu pojawił się Dawid Kubacki, wygrywając w jakże pięknym stylu Turniej Czterech Skoczni, a ja mu od samego początku kibicuję.

    Dobrego tygodnia Deepbreath! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie:
      „Żaden dzień się nie powtórzy
      Nie ma dwóch podobnych nocy”...
      ...ale Turniej Czterech Skoczni
      Wygrywają nasi chłopcy :)
      Bardzo się cieszę, że Dawid wygrał, bo to niesamowicie sympatyczny chłopak.
      Może w przyszłym roku to powtórzy? Albo któryś z jego kolegów pójdzie w jego ślady? Kto wie... :)
      Serdeczności, Lutano - dziękuję i wzajemnie!
      db

      Usuń
  2. Sorry DB, zacytowałam Szymborską z błędem, miało być najtępszymi.
    Widać emocje po zwycięstwie Dawida jeszcze nie opadły ;)
    Wybaczysz mi afront naszej zacnej poetki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tu nie ma nic do wybaczania, Lutano - niech dzisiejsze emocje trwają jak najdłużej :)
      Pozdrawiam!
      db

      Usuń
  3. Dziękuję bardzo Deepbreath, a tak przy okazji... co się stało z Twoim nickiem, jeśli wolno spytać? Bo tak jakoś tajemniczo się prezentujesz jako Anonimowy. Tak już zostanie?
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, z niektórych urządzeń mobilnych nie wiem czemu nie mogę komentować ani odpowiadać na komentarze jako deepbreath, mimo, że jestem zalogowany na swoje konto - więc wtedy siłą rzeczy robię za anonima ;) bo tylko tak mogę to wtedy zrobić...
      Ale popracuję nad tym :)
      db

      Usuń
  4. Tak piszę prawdziwy poeta. Uwielbiam te twoje wiersze, chociaż w interpretacji jestem fatalna. Zawsze miałam dwóje w szkole za interpretacji. Co autor miał na myśli? Cholera wi 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, gdzie mi tam do prawdziwych poetów - ja z trudem składam te linijki, i najczęściej nie jestem za bardzo zadowolony z końcowego efektu...
      Ale cieszę się, że mimo wszystko podoba Ci się to, co piszę - a co do interpretacji, to czasem sam się później zastanawiam, o co mi właściwie chodziło ;)

      Pozdrawiam sobotnie :)

      Usuń