wtorek, 24 grudnia 2019

apokryf


to co raz zostanie odebrane
nigdy nie będzie już odzyskane
ni czynem ni wypowiedzianym
słowem w Piśmie zapisanym

gdyż wszystko co jest i będzie
jest jak ukryte przed wzrokiem
ludzkim powtórzenie zaklęte
przez usta fałszywego proroka

na dzienne światło wydobyte
by ludziom mieszać w głowach
jak w tej opowieści z Hiobem
w której jego cierpienie i pycha

mędrców dobrą radą służących
mierzy się z bólu wymiarem
przybitym na krzyżu stojącym
w złudzeniu nagrody lub kary

4 komentarze:

  1. Na chwilę wróciłam do "świata żywych" - czuję, że na chwilę...
    Tyle nowych wierszy, ale to nie jest jeszcze pora, by je czytać...

    Życzę Ci wszelakiego dobra na 2020 rok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że się odezwałaś - mam wielką Nadzieję, że wrócisz na dobre, a nie tylko na chwilę...
      Pięknie dziękuję za Twoje Noworoczne życzenia - i życzę Ci, aby i Tobie Nowy Rok przyniósł wszystko, co najlepsze.
      Pozdrawiam Cię serdecznie
      db

      Usuń
  2. Ten wiersz mi przypomina o czymś tylko jeszcze nie wiem o czym. To znaczy nie mogę sobie przypomnieć co. Genialne Ci powiem. Ja się zabieram za pisanie dalszego ciągu mojej powieści póki wena jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - trzymam kciuki, że Twoja wena Cię nie opuszczała!

      Miłego pisania :)

      Usuń