niedziela, 2 sierpnia 2020

nd. część 2


(...)

posłuchaj:

nie dotyczy mnie
przecież
to co będzie tu wtedy kiedy mnie w tym dziwnym miejscu
od dawna nie będzie

nie dotyczą mnie też
rubryki
w których ktoś chce abym wpisał jaka może być tu kiedyś
niewiadoma przyszłość

nie dotyczą mnie również
sprawy
na które nie mam dzisiaj wpływu a tym bardziej takie
o których nie wiem niczego

nie dotyczy mnie również
przeszłość
której zmienić się nie da nawet gdyby się w niej na nowo
po raz drugi urodzić

gdybyś jednak zapytał:

czy w takim razie w ogóle coś cię tutaj dotyczy?

to odpowiem:

tak
to wszystko
bez czego moje życie
byłoby nikomu do niczego niepotrzebnym niczym
(a "niczym" to moje tutaj ulubione słowo)

6 komentarzy:

  1. To co dla jednych jest "niczym" dla innych moze okazac sie "wszystkim"

    Milego , niezbyt upalnego Ferragosto! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życie czasem "weryfikuje" co jest tak naprawdę w nim ważne - i dla niektórych taka "weryfikacja" potrafi być, powiedzmy... bardzo zaskakująca ;)

      Pozdrawiam po-urlopowo - i życzę Ci Eliu dobrego nowego tygodnia :)

      Usuń
  2. Pewnego razu uznałam że czas najwyższy zamknąć drzwi przeszłosci i zacząć żyć do przodu nie do tyłu. Żyjąc przeszłością nie żyjemy wcale a jedynie rozpamiętujemy. Ty to potrafisz ubrać w myśli słowa tak elegancko. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, Kasiu - nieustanne oglądanie się za siebie niczego już nie zmieni, droga, którą przeszliśmy do miejsca, w którym teraz jesteśmy, nie stanie się przez to inna. Oczywiście czasem warto spojrzeć do tyłu, aby wyciągnąć pewne wnioski na przyszłość - ale trzeba chyba też łapać w tym wszystkim coś w rodzaju "równowagi", aby nie umknęło nam to, co jeszcze przed nami...

      Pozdrawiam Cię ze środka upalnego dnia :)

      Usuń
  3. Chyba najlepiej jest żyć bieżącą chwilą, tu i teraz :) Ostatnio dużo się mówi o tzw. uważności (mindfulness) to też taki rodzaj medytacji, bycia w chwili obecnej jak to tylko możliwe. A jeśli już wracać do przeszłości to tylko do tych dobrych chwil, bo tylko je warto pamiętać, a na inne szkoda czasu i energii. W przyszłość też lepiej zanadto nie wybiegać. Świetny wiersz, Deepbreath, pozostawiający na dłużej w zamyśleniu...

    Przesyłam sierpniowe pozdrowienie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam się często łapię na tym, że niektóre fajne chwile mi "umykają" - bo coś trzeba szybko zrobić, gdzieś pojechać, coś jest pilnego co nie może czekać...
      A jak "umkną" - to już nie wracają, a jeśli nawet jakiś cudem wrócą, to już nie są takie same...
      Cieszę się, że Ci się ten wiersz podoba, Lutano - i dziękuję :)

      Dobrego dnia!

      Usuń