wtorek, 30 czerwca 2020

Pamięci Ninel


Była - jest - będzie
Człowiecza słabość
Jak obraz 
Zapisuje kartę W pustce

Przepowiednia Z dłoni
O zmierzchu
Nierozpoznana
Oddala się z rozmysłem

Obok Bieg myśli
Niekończące się rozdroża
Doznania 
W kilku wymiarach

Za fasadą Obecność
Odkrywanie tajemnic
Rozbite jak dzban
Symptomy zniewolenia

Ten moment
Ten czas...

Czekając na jutro
Jesteś kroplą W oknie duszy
W lustrze przeszłości
Bez zakłamania

                *  *  *

Ten wiersz został stworzony wyłącznie z tytułów wierszy
napisanych przez Ninę Gozdek, wydanych w tomiku „Za fasadą”.
Ja poznałem ją tylko "wirtualnie" - jako Ninel.
Odeszła z tego świata w marcu tego roku.
Mam nadzieję, że tam, gdzie teraz Jest, też pisze wiersze...


6 komentarzy:

  1. Wstrząsnęła mną ta jakże smutna wiadomość, aż nie wiem co napisać... Bardzo mi przykro, że odeszła, że już nie ujrzę Jej wyjątkowej poezji, myśli zawartych w komentarzach, które pozostawiła w tym naszym wirtualnym świecie. Wielka szkoda, że usunęła swój blog, wiele z tych wierszy przepadło bezpowrotnie, Żal jest człowieka :.-(

    Deepbreath zestawienie, którego dokonałeś jest po prostu genialne!
    Pogrążona w głębokim smutku przesyłam pozdrowienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niepokoiła mnie jej długa nieobecność, i zniknięcie jej bloga, miałem jakieś niedobre przeczucie, więc zacząłem szukać... znalazłem nekrolog kilka dni temu :-(
      Jej poezja była - i jest - rzeczywiście wyjątkowa i niepowtarzalna. Jej wiersze pobudzały do myślenia, pokazywały, że na wiele spraw można spojrzeć inaczej, głębiej...
      Dobrze, że zdążyła wydać swój tomik poezji - mam jednak cichą nadzieję, że ktoś zadba o to, by ukazał się przynajmniej jeszcze jeden, bo przecież napisała potem jeszcze wiele nowych, świetnych wierszy, które mogliśmy czytać - i komentować - na jej poetyckim blogu...

      Bardzo Ci dziękuję za Twoje słowa, Lutano.
      Pozdrawiam Cię serdecznie
      db

      Usuń
  2. Cudownie napisałeś choć tak przeniknliwie smutno az łzy poleciały. Składam Ci szczerze kondolencje Deep.. Śmierc kogoś kogo się znało choćby wirtualnie zawsze boli. Ja się bardzo do ludzi przywiązuje.. a potem dramat. Trzymaj się cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Kasiu, za dobre słowo.
      Mimo, że poznałem Ninel tylko poprzez jej wiersze i komentarze, to i tak cieszę się, że miałem chociaż taką możliwość...
      Pozdrawiam
      db

      Usuń
  3. Od kilku lat zagladalam do Ninel od czasu do czasu... to dziwne smutne uczucie...bo przeciez jej nie znalam, choc wydawala sie znajoma i nie bedzie juz okazji by te znajomosc kontynuowac...

    Pozdrawiam serdecznie Deep, piekne epitafium stworzyles...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, Eliu...
      Nie mogłem po prostu o tym czegoś nie napisać, gdy się już w końcu dowiedziałem, że jednak odeszła - pomyślałem, że może warto to zrobić Jej własnymi słowami...

      Serdeczności, Eliu

      Usuń