niedziela, 22 września 2019

dowód tożsamości


tego właśnie potrzebujesz
 - potwierdzenia
swojej własnej tożsamości
imienia
nazwiska 
daty urodzenia imion matki ojca i miejsca
swojego pierwszego oddechu
powietrzem

tym samym powietrzem dzięki któremu oddychasz
teraz
którym możesz do mnie mówić
a nawet do siebie
jeśli taką masz ochotę
w złości o miłości lub o niczym a zresztą
cóż mnie to obchodzi
 - nie wiem
lepiej spytaj jego

możesz mówić
możesz milczeć
oddychać albo i nie jeśli nie chcesz
wyjść na ulicę
siedzieć w domu
patrzeć na nic
albo na to co się wokół ciebie dzisiaj dzieje
 - choćby na aktorów
którzy świrują grając samych siebie
w kiepskiej sztuce w której i ty masz do odegrania
swoją małą rolę

potrzebujesz potwierdzenia
podpisu
pieczątki
jakiegoś dokumentu z twoim zdjęciem i odciskiem
linii życia papilarnych
wykonanych palcem wskazującym który
nie jest palcem
jego ręki
 - tylko twojej

tak
to by chyba wystarczyło
żebyś przestał wreszcie nienawidzić jego w sobie

6 komentarzy:

  1. Odkad oddycham powietrzem, ktorym pragnelam oddychac, srodziemnomorskim, wymarzonym, mowie do siebie z miloscia i podoba mi sie moj nowy dowod tozsamosci blondynki, niegdys szatynki :)

    Duzo dobrego Ci posylam Deep :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dawna mnie zadziwia, jaki dobry wpływ na samopoczucie ma to śródziemnomorskie powietrze - musi być chyba w tym jakaś tajemnica... ;)

      Miłego niedzielnego popołudnia, Eliu :)

      Usuń
  2. A ja uwielbiam oddychać rześkim górskim powietrzem bogatym w żywice lubie też zapach ogniska i wieczora wtedy czuje, że żyje i mogę się nie rozstawać z takimi miejscami. Tam jestem sobą 😃

    Piękny utwór, trzymaj się Deep. Dzięki za odwiedziny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno niespodziewanie, po dość długim czasie, mogłem znowu tym górskim powietrzem nieco pooddychać - a pogoda sprawiła mi dodatkową miłą niespodziankę, bo mogłem też, z daleka bo z daleka, ale nawet podziwiać szczyty Tatr :)

      Dziękuję za miłe słowa, Kasiu - pozdrawiam!

      Usuń
  3. "oddychać albo i nie jeśli nie chcesz" - to niebezpieczne!

    Gubią się komentarze...

    NSG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To słowa to raczej coś w rodzaju przenośni...

      Pozdrawiam meczowo Ninel
      db

      Usuń