środa, 14 grudnia 2022

Pamięci Mamy

                                                                           

mam nadzieję

że tam gdzie teraz jesteś

 - jest Ci po prostu

dobrze

 

i choć wiem 

że już nigdy nie zadzwonisz

to codziennie

o piątej po południu

i tak czekam na telefon 

od Ciebie

 

czekam 

aż mi opowiesz

czy w radiu dziś usłyszałaś

swą ulubioną 

piosenkę o miłości 

w Portofino

czy któryś z Twoich kwiatów

 - ku Twej radości -

kolejny raz zakwitł

i ile czarnych jak noc

głodnych kotków 

przyszło rankiem pod Twoje 

okno

nakarmić się 

Twym dobrym sercem

 - sercem 

które było jest i wciąż będzie

nie tylko dla mnie

światłem

 

a może pewnego dnia

 - jak Bóg da -

opowiesz mi o tym

gdy znów razem pójdziemy

na spacer

tą cichą jak sen 

uliczką 

przy której rosną - jak łzy -

żółte niczym słońce

mirabelki

i czerwone jak miłość 

maki



4 komentarze:

  1. Nikt i nic nie zastąpi tej, która nosiła pod sercem i wydała na świat. Mama to najpiękniejsze słowo świata. Wzruszające słowa, wersy, strofy wiersza. Przytulam mocno Deep

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno znaleźć właściwe słowa, bo żadne chyba nie oddadzą tego, co się wtedy czuje...
      Dziękuję Lutano.
      db

      Usuń
  2. Bardzo współczuję utraty mamy. Ból po stracie nosi się w.sobie do końca życia. Moja już nie żyje 3 lata, zaraz zacznie się 4.rok. Piękny ten wiersz naprawdę.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń